En lång Torsdag.

Idag har jag en låååång arbetsdag. Jag gick upp vid 8.00 i morse och tog Gavin. Han har varit vaken mycket idag och legat och tittat på hans olika leksaker, ätit varannan timme och vad mer, jo just det GRÅTIT as mycket. Herregud att det inte alltid är så lätt att ta hand om en bebis! Då han grät som mest och jag tycker jag provat allt: byta blöja,  kollat om han var hungrig, lagt han på mage/sida/rygg, lagt honom i hans gunga, hållit honom och försökt med nappen, så gav jag upp och kände bara att jag var tvungen att komma ut ur huset en liten stund så jag lade honom i vagnen, tog Zoe i kopplet och gick på en promenad. Och då blev han knäpptyst! Han såg så nöjd ut där han låg och tittade sig omkring. När jag sedan kom tillbaka hem så lät jag honom ligga kvar i vagnen medans jag satte på mig bikinin och lade mig i solen i en timme innan det var dags för mat igen, sedan var klockan två och Joanne kom hem med Dylan. Joanne lämnade i princip bara av honom innan hon åkte igen så sedan dess har jag varit ensam med båda kidsen, eller det är jag fortfarande. Men det har faktiskt gått himla bra! Vi var ute på baksidan, Gavin i sin vagn, Zoe, Dylan och jag. Jag och Dylan kastade boll till Zoe, plockade blommor, tog ut flera handdukar som vi satte oss på och målade och vi hade, som alltid, springtävling och Gavin han bara sov under hela tiden. Vid fem-tiden, då det blir mörkt här, gick vi in. Jag lagade mat medan Dylan tittade lite på TV i köket och Gavin låg i sin lilla säng. När maten var klar åt vi alla tillsammans. Jag och Dylan åt vår pasta medan Gavin drack sin mjölk. Efter maten gjorde vi lite fruktsallad innan vi gick upp till övervåningen och Dylan klev in i duschen. Under tiden han duchade badade jag Gavin i en liten balja som man ställer i handfatet. Efter det var dem båda rena och redo för sängen så vi satte oss i Joanne och Marks stora säng och tittade på film, ungefär 5 minuter efter att vi satt oss så somnar Dylan. Kan det bli bättre? När jag sedan bar in honom till sin säng så vaknade han till och i vanliga fall då han gör det så frågar han efter sin mamma men idag sa han bara: "Please Jula stay with me a little while" Off course, sa jag och lade mig bredvid honom. En halv minut senare hade han somnat och jag smög ut därifrån. Sedan diskade jag efter middagen, vek tvätten och tog upp den till pojkarnas rum och blev galen på Gavin som började storgråta igen. Oh herregud som han grät, men nu har han slutat och ligger här i min famn och sover.
    Klockan är nu 21.20 och Joanne ringde nyss och sa att hon var på väg hem, så vid tio blir jag förhoppningsvis avlöst efter ett ca 14 timmar långt arbetspass. Men jag ska inte klaga, pojkarna är underbara och då man har mycket att göra så går tiden så fort!

Kommentarer
Postat av: Lina E

Julia du är duktig! Hoppas du har det jättebra, jag längtar tillbaka som bara den! Kram

2008-11-21 @ 12:00:59
Postat av: Cissi

Hallå Julia,

Tufft pass du hade.

Nu ska jag tipsa lite, om barnet är född för tidigt, som jag har för mig att Gavin är, så vill de oftast ligga trångt och ombonat ibörjan, för att förknippa det med mammas mage, så vagnen brukar fungera bättre än sängar. Sen brukar de även gilla bärsele som de också kommer riktigt nära i.

Det här fixar du, du har alltid haft så bra hand med barnen på dansen, barn gillar dig helt enkelt.

Ha en bra helg.

Kram

Cissi och Meya

2008-11-21 @ 13:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0