Min 12:de vecka i USA

Också var det Torsdag igen och tiden går så fort! Här blir det höstigare för var dag som går: träden börjar tappa sin löv, det blir kyligare om dagarna och mörkt om kvällarna. I veckan som varit har vi haft mellan 15-20 grader om dagarna och nedåt 10 grader om kvällarna. Jag har spenderat flera kvällar den här veckan på Starbucks tillsammans med Mariana, Annabelle och en stor, varm chai tea latte. Det är så mysigt att kunna sitta utomhus vid nio tiden med en stor tjocktröja och en kopp varmt the i handen utan att frysa!

Vad har jag mer att berätta? Det första och största är att jag nu fått en egen bil! Det är en sprillans mörkblå Honda civic, lite skillnad mot min gamla volvo där hemma. Eller vad säger ni?


Jag har också hunnit med en myskväll med Anna nere i Santa Monica då vi gick runt och strosade i flera olika affärer, åt youghurtglass och pratade massor, en dag med Dylan och Sandra då vi åkte till Calabasas där vi gick på bio och såg Madagaskar 2, tittade och köpte böcker på Barnes & Nobles och åt drive in mat från Red Robin på vägen hem, en höstig dag på universal studios tillsammans med Anna och Sandra då vi bland annat fick se och åka på Wisteria Lane som är gatan där de spelar in Desperate Housewifes samt en heldag i parken med Dylan.

Lite bilder från universal studios:




... och i helgen som kommer ska jag åka till San Diego!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Äntligen lite uppdatering. Iofs så vet jag ju det mesta du är med om men det e kul ändå :)

2008-11-14 @ 03:16:12
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad härligt Julia,

Nu springer tiden fram, och hemlängtan blir inte lika stor.

Fick höra att Daniel och Emma är framme i Thailand, och hade träffat en tjej som vi känner som bor där. Riktigt avis blev jag.

Huvudsaken är att dom har roligt. Fast jag tror att Emma hellre skulle vara hos dig.

Kram från oss i familjen B.

Sköt om dig, så tittar jag in igen.

Eller rättare sagt ofta tittar jag in, har en så svår kurs på skolan just nu så då brukar jag blogga.

kram

Cissi

2008-11-14 @ 13:09:30
Postat av: Emma

Hej vannen! Du ser ut att ha det jatte bra. Jag skickade skivan till dig haromdagen, hoppas den kommer fram ordentligt. Saknar dig! XoXo Emma

2008-11-14 @ 18:46:55
Postat av: Robin

woow, vilken fin bil, och San Dieo i helgen, lite avis man blir då. Själv blir det NY om någon vecka ;)

2008-11-15 @ 03:36:15
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej hjärtat!

Härligt att läsa om allt du gör och bilen ser riktigt bra ut tycker jag. Nu har Volvon fått sig en liten ansiktslyft, men riktigt fräsch blir den nog aldrig.

Nu åker vi ut till Åsa och Jonas för att gratulera Jonas och titta på de nyrustade rummen. Kram mamma.

2008-11-16 @ 15:37:18
Postat av: evelina

hej vännen. hoppas du har roligt i san diego! väntar med spänning på att se vad du haft för dig där! :) puss!

2008-11-16 @ 16:03:24
URL: http://evvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0