Halloween för dem små!

Som dem flesta av er säkert redan vet så är halloween en STOR högtid här i USA. Dylan hade i fredags en halloweenparad på sin skola där alla barn och lärare var utklädda till allt mellan himmel och jord. Dylan var, tillsammans med ungefär hälften av alla andra,  utklädd till spindelmannen, hans bästa kompisar (alla tjejer) var prinsessor, en katt och Dora the explorer. Och lärarna var inte sömre dem, det fanns allt ifrån älvor och jätte bebisar till en ko.
 


    Efter paraden åt jag och Joanne frukost tillsammans på Cici´s. Jag åt amerikanska pannkakor med blåbär och banan- så gott! Mätta och belåtna åkte vi sedan till Target där vi strosade runt en ganska lång stund i jakt på lite allt möjligt. Ytterligare lite senare hämtade jag Dylan från skolan. Han var så hyper från allt godis han ätit så oj, oj, oj. Och sedan lekte vi, och lekte och lekte. Helt galen energi han fick av allt socker. Efter några timmars lekande var det dags att sätta sig i bilen och åka mot Beverly Hills där familjen skulle på halloweenfest med barnen. Vi satte oss i bilen och på två minuter hade den hyperaktiva Dylan somnat. Jag och Joanne fick därför en lugn och trevlig pratstund. Då vi kom fram till huset sov fortfarande Dylan och jag skojjar inte om jag säger att han inte gillar att bli väckt. Och varför skulle han göra det den här gången? Tanken var att jag skulle lämna av Joanne och barnen, dem skulle sedan åka tillsammans med Mark i hans bil hem, och sedan skulle jag ta Joannes bil och åka vidare MEN stackars Joanne blev asstressad då Dylan inte kunde bete sig och ville att jag skulle stanna och hjälpa henne, så så blev det. Men efter ca 30 minuter senare var jag iallafall på väg...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh, vad härligt.

Är det något jag har tagit med hem efter min au-pair tid så är det halloween. Benjamin älskar halloween och att klä ut sig, men de som kommer på våran årliga fest år ej vara för läskiga, då blir han lite upprörd. Meya var utklädd till häxa i år, men nästa år tror jag mer på prinsessa.

Har du själv varit på halloween fest?

kram

Cissi med fam.

2008-11-03 @ 11:34:50
Postat av: Shana

Hej:)..

Hoppas att du har de bra!..Kramar // Shana

2008-11-03 @ 11:39:51
URL: http://sshana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0