San Diego

I Lördags morse vid klockan 8.00 satt jag, Anna och Alexandra i Alexandras bil på väg till San Diego. Vi hade då blå himmel, en svag bris och säkert 20 grader varmt- vi hade verkligen prickat in den rätta helgen att åka! Resan hemifrån Alexandra som bor i Long Beach, där vi alla tre hade sovit, tog ungefär 2 timmar. Vi åkte med nedvevade fönster, radion på hög volym, en varsin smothie i handen och solglasögonen på.



Vi hade bestämt oss för att spendera Lördagen på Sea World där vi i den 35 gradiga värmen tittade på massor med olika djur och deras föreställningar. Det var späckhuggare, delfiner, pingviner, isbjörnar, hajar, vithajar och sälar.


Efter Sea World blev det en sväng till motellet som vi bokat. Där blev det en dusch, nya kläder och sedan en promenad mot downtown San diego. Vi strosade runt och tittade på många mysiga affärer och restauranger innan vi till slut bestämde oss för en italiensk restaurang.



Efter några timmars pratande, ätande och tittande på folk gick vi vidare. Vi hittade en bar där vi gick in. Där var det mycket folk och jättebra musik! Vi dansade och dansade och vips så var klockan två och stället stängde! Vi promenerade då hemåt i sakta mak, väl hemma på motellet bestämde vi att vi skulle gå upp klockan 7.30 följande morgon.


Jag skojjar inte om jag säger att jag var SÅ trött på söndags morgonen, men upp gick vi. Vi började med att åter igen knalla ned till downtown där vi åt frukost på ett mysigt café.


Mätta och belåtna tittad vi i lite i affärer innan vi satte oss i bilen och körde ut till en ö som heter Coronado. Där såg jag det största hotellet jag någonsin sett! Hotell del Coronado heter det och det var sååå vackert! Vi gick in i lobbyn och såg oss omkring innan vi knallade ned till stranden som låg precis brevid hotellet.
Efter ett tag satte vi oss åter igen i bilen och körde mot La Jolla som är en liten kuststad. Där strosade vi runt och köpte sedan med oss lunch ned till stranden. Efter lunch begav vi oss mot Pasific Beach, även det en strand där vi tog med oss vår filt och satt och myste i ett par timmar.




Kvällen avslutades sedan på en sushi restaurang i staden Del Mar, en mysig avslutning på en underbar helg!




Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja du Julia,

den frukosten såg inte helt fel ut. Me like. kan man väl säga. Måste säga att ungarna skulle älska att åka till Sea world. Kanske vore något när jag gått färdigt skolan. Bara 3 år kvar snart...känns långt.

kram Cissi

som faktiskt har skickat ett litet paket till Emma, som jag tror hon kommer å gilla.

2008-11-19 @ 11:34:12
Postat av: Susanne Sjöberg

Åh... Julia årets sommar bild på dig och hoppet.

(Fri och vacker).

Det är roligt att läsa hur juvligt du har det.

Och att du verkar ha landat lite mera nu.

Njut,njut.

Själva har jag och Telma börjat ned räkningen

för Daniel och Emmas Hem komst.

Vad tiden går fort ändå.

Ha det så under bart.

Kram Susanne

2008-11-19 @ 14:47:41
Postat av: moster Å

Åhh vilket underbart kort - jag blir alldeles glad i hela kroppen när jag ser dig!



Kramar Moster Åsa

2008-11-26 @ 23:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0