Long time no see.

Nu var det länge sedan jag skrev sist och jag har mycket att berätta. Först och främst kan jag berätta att Gavin kan komma hem vilken dag som hellst nu! Han har växt på sig och väger nu 2 kilo, alltså dubbelt så mycket som då han föddes. Han har haft lite problem med att äta, eller ätit har han gjort men problemet har varit att han glömt bort att andas under tiden han ätit, men det har han lärt sig nu vilket är toppen! Annars knallar allt på i samma banor som tidigare; jag är med Dylan, går i skolan och släpar fortfarande runt på Zoe under mina promenader.
    Den här helgen har det hänt mycket. I Fredags gick jag upp tidigt och gick en morgonpromenad med Emelie, en ny svensk tjej som flyttade hit för några veckor sedan. Hon hade med sig barnvagnen och 1 åriga Jack. Efter promenaden runt en liten sjö lekte vi med Jack i en lekpark innan vi åt luch tillsammans och jag hämtade Dylan från skolan. Vi åkte hem och han sov middag. När han sedan vaknade lekte vi hans nya favoritlek ”Cinderella och Sleeping Beauty Dragon”, jag är Cinderella och han är Sleeping Beauty draken. Sedan putsar vi ”mina” glasskor, bygger slott där vi ska bo och har diverse springtävlingar. Vid fem tiden kom Joanne hem och lite senare åt vi middag tillsammans. Efter det kom Mariana och hämtade mig och vi mötte upp Annabelle. Sedan blev det middag på en restaurang där de har underbart goda sallader och efter det bio. Vi såg filmen ”How To Loose Friends And Alternative People”,  som skulle vara en komedi. Men var den rolig? Tyvärr inte ett dugg. Men, men vi hade trevligt iallafall. På lördags morgonen gick jag upp tidigt och duchade. Strax efter att jag kom ut ur duchen ringde Anna och sa att hon var på väg, hon körde för första gången på freewayen upp hit- bra gjort! När hon kom fram var vi med Dylan i ett par timmar innan vi tog hennes bil och åkte till Topanga mall, ett enormt shoppingcenter. Där mötte vi upp Mariana och Annabelle. Sedan strosade vi runt i affärer som Forever 21, H&M, True Religion, Nordstrom och Target, vi åt lunch och hade det jätte trevligt! Vid sex-tiden drog jag och Anna oss hemåt. Tyvärr var vi tvugna att jobba båda två så vi skildes åt. Väl hemma hade jag och Dylan lite kvällsmys med katten Gustaf filmen, efter det läste vi några böcker innan han somnade vid nio. Då satte jag mig och tittade på filmen ”Definetly Maybe”. Den var helt ok, men inte så mycket mer.
    Också var det söndag. Joanne och Mark, min värdföräldrar, hade tidigare under veckan berättat att de ville gå ut och äta frukost tillsammans så jag gick upp tidigt även denna dag. Men när jag kom ut till dem frågade dem om även jag och Dylan ville följa med? Självklart ville vi det, så vi satte oss i bilen och körde mot ett område som heter Calabasas. Där beställde jag in pannkakor med banan- jätte gott! Efter frukosten åkte vi till en stor halloween marknad där vi köpte tre stycken små pumpor. Sedan var det hemresa med kiss och låten ”I was made for loving you babe” på högsta volym. Dylan sjöng för full hals hela vägen, sedan lyfte jag in honom och han slocknade på mindre än 5 minuter. Eftermiddagen spenderade jag och Dylan hemma. Vi målade med fingerfärg, åt kyckling och ris, åkte och tittade på Dylans pappa Mark då han spelade tennis (good sports dady!) jag badade honom, vi läste och han somnade som en stock vid halv nio. En halvtimme senare sov även jag.



Jag och Dylan utanför resturangen där vi åt frukost.

Kommentarer
Postat av: Emma car

hej!

Åh vilken otroligt gulig bild! Spännande med haloween snart!

Massa Kramar

2008-10-15 @ 07:35:11
URL: http://emmadaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0