Min 8:de helg i USA

I fredags var jag ledig hela dagen lång, helt underbart! Jag gick upp tidigt, åt frukost och satte mig sedan och myste med Gavin i soffan. Han är helt underbar! Jag skulle kunna gå runt med honom i famnen för jämnan om jag kunde, än så länge väger han nästan ingenting. Men vid 11-tiden slet jag mig och satte mig i bilen mot Santa Monica och Anna. 30 minuter senare var jag framme och jag och Anna tog en promenad ner till stranden. Där låg jag sedan och gottade mig i solen i ungefär 2 timmar med min ljudbok. Det var en helt underbar dag! Blå himmel, 25 gradig värme och en sval bris. Jag försökte också ringa åsa för att säga grattis men det blev ett meddelande på telefonsvararen istället.

När jag sedan kom tillbaka upp till Annas familjs hus gjorde vi oss i ordning för att åka till Hollywood. Vi var nämligen bjudna hem till Annas kompis Alexander. Han bor tillsammans med 2 av sina svenska kompisar i en helt underbar lägenhet på Hollywood boulevard. Lägenheten är en 3:a med flera tillhörande pooler, en liten balkong och en enorm takvåning. Vi handlade mat: kött, potatis, grönsaker och fetaost och åkt sedan hem till killarna igen. Vi kokade potatisen, skärde grönsakerna, grillade köttet och bar sedan upp allt till den fantastiska takvåningen. Där ifrån hade vi utsikt över hela Hollywood.

Alexander uppe pa taket

Efter middagen droppade det in fler personer: det var Ebba och Hannes, som åkt hit till Hollywood för att söka lyckan inom musikbranchen, ett till par (som jag tyvärr glömt namnen på) och 3 till killar- dem går alla på samma universitet som Alexander och hans kompisar och pluggar musik. Vi pratade och tjejen som jag glömt namnet på berättade att hon kommer ifrån Ludvika vilket direkt fick mig att tänka på Anna Larsson från Ludvika som jag träffade på mitt konfirmations läger. (Evelina, jag tror du vet vem jag menar.) Då jag tänker på Anna tänker jag direkt på hennes sätt att säga kuddar- ”kyddar”. Så rent spontant sa jag ”kyddar”, tjejen-jag-inte-minns-namner-på bara kollade på mig. ”Pratar du om Anna Larsson?” frågade hon mig. Det visade sig att Anna är hennes bästa kompis! Det är en liten värld vi lever i!
Lite senare på kvällen gick vi till en nattklubb och dansade. Det finns klubbar man inte behöver vara 21 för att gå på. Vi dansade till skumma 80-tals remixar och andra konstiga låtar som alla förutom jag tyckte var super bra. Nåväl, jag hade kul iallafall!

Efter ett par timmar drog vi oss hemåt och jag och Anna satte oss i hennes bil och körde hem till henne. På lördags morgonen åt vi en tidig frukost och cyklade sedan ner till stranden tillsammans. Där låg vi sedan i solen och pratade massor.
På eftermiddagen var jag tvungen att jobba. Jag drog mig därför hemåt strax innan två. Eftermiddagen spenderade jag tillsammans med Dylan, vid sju-tiden tog Joanne och Mark med sig honom ut på middag och jag stannade hemma själv med Gavin. Jag matade honom och sedan satt jag med honom i knät och kollade på Desperat housewifes. Mysigt!


Kommentarer
Postat av: evelina

åh, julia. jag vet precis vad du menar. hahahhahahaha! vilket sammanträffande! :) det är så underbart att läsa det du skriver, det känns som att jag nästan hör din röst :) hoppas du fortsätter mysa så mycket du kan med barnen. och hoppas att du mår bra! kramar!

2008-10-20 @ 20:13:38
URL: http://evvis.blogg.se/
Postat av: Marina

ah gumman vad det later toppen. later som att du har det jatteharligt. skot om dig. saknar dig. massor med kramar

2008-10-21 @ 03:22:58
Postat av: Cissi

Men Julia, vad är det för fel på 80-tals låtar?

Inser att man börjar bli gammal.:-)

Saknar du Emma och Daniel lite nu? Det gör vi här hemma iallafall, man blir som värsta hönsmamman så fort det går för lång tid mellan inläggen.

Nu är det snart dags för halloween fest här hemma och Benjamin och Meya planerar som mest vad de ska vara utklädda till. Benjamin lutar åt bödel(mycket hugg och sånt nu) och Meya vill ju vara prinsessa som vanligt. Benjamin älskar halloween av någon anledning, och jag skulle nästan kunna tro att han blir festfixare när han blir stor, för han tycker så mycket om när det är massa folk som träffas.

Själv sitter jag och tittar varje sekund på om jag har fått svar på mitt första individuella arbete på skolan, tror jag kommer att få göra om mycket.

Det visar sig.

Fortsätt ha kul.

kram

Cissi

2008-10-21 @ 13:44:36
Postat av: Robin

Jag bor ca 20 min väster om D.C.

I Great Falls.

2008-10-21 @ 15:20:29
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0