Universal studios, Santa Monica och Venice beach

Klockan 12.00 i Tisdags gick Emma, Daniel och jag äntligen in genom portarna till Universal studios I Hollywood. Vi hade då stått I kö I den 40 gradiga hettan I 30 minuter och jag skojjar inte om jag säger att svetten rann på oss. Det var så otroligt varmt! Nåväl, inne på Universal studios var det så häftigt och det fanns så mycket att kolla på! Vi gick runt och tittade, såg en terminator show, en vatten show, vi åkte på tur genom jurassic park, vi åkte på en tur i simpsons simulatorn och vi åkte på en guidad tur runt området och fick se där de spelat in flera olika filmer, bland annat hajen och desperate housewifes. ... och mycket mer! Där spenderade vi hela dagen- en helt fantastisk dag!





Igår, Onsdag, började vi tre dagen på Jerry's deli med en super god frukost. Mätta och glada satte vi oss sedan i bilen och åkte till Santa Monica pier. Där parkerade vi bilen och gick ned mot sandstranden. Vi var så gott som själva på stranden och det var helt underbart! Efter några timmars solande tog vi en promenad mot Venice beach. Väl framme promenerade vi fram och tillbaka på en underbar strandgata med många mysiga affärer. Efter lite shoppande gick vi ned till vattenbrynet och började gå tillbaka mot bilen. Solen började precis gå ned när vi promenerade och tror ni inte vi såg tre delfiner hoppandes ute i vattnet! Såååå underbart!




Vill du läsa eller se mer bilder? emmadaniel.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Isabella HP3 :)

Hej Julia. Låter som du har det helt underbart i USA :)

Jag kunde inte låta bli att läsa din blogg om LA, var ju där förra året. Var oxå till bla santa monica, Universal studios och california pizza kitchen :) Salladerna är as goda på cpk.. Om du inte har varit i Las vegas tycker jag absolut att du ska åka dit medan du är i USA helt sjukt ställe.. jag vet inte om du har sett mina kort från USA på facebook?! Det är ju en del man känner igen från dina kort och mina. Och det är så kul att det är någon som har upplevt ungefär samma sak som en själv! Hoppas du har det bra! kram Isabella och ett väldigt kallt Sverige.

2008-10-08 @ 22:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0