Gårdagen

Dagen började som jag redan nämt med en kort morgonpromenad med hunden Zoe. Efter det åkte jag, Catherine och hennes kompis Matilda till Velvet hands där vi fick såväl manikyr som pedikyr. Det var underbart! När vi kom dit blev vi alla tilldelade varsin rosa massagestol, som alla stod på rad. Där man fick sätta sig ned och doppa fötterna I det ångande fotbadet. Sedan kom det en anställd som skrubbade, peelade, filade, smörjde och masserade såväl fötter som naglar. Detta följdes av klippning och målning av naglarna. Efter det gick vi över till händerna. Även dem fick samma behandling. Det kändes väldigt lyxigt att få sitta där och bli ompysslad I en hel timme och ändå inte behöva betala mer än 250 kronor.    

     Efter den lugna stunden var det dags att bege sig hemmåt och göra färdigt det sista inför Catherines födelsedags/avskedsfest.Vi skärde sallad, plockade fram kex och dip, gjorde iordning friterade räkor, plockade fram cupcakes och hämtade såväl pizza som tårta. Vi hann också med att dekorera huset med ballonger och banderoller som det stod “happy birthday” på innan gästerna började droppa in. Dem första som kom var två israeliska killar, efter dem droppade två tyska tjejer in tillsammans med en tillhörande pojkvänn. De två tyska tjejerna jobbar båda två som au pairer och bor ganska nära mig. Lite senare på kvällen kom ett gäng svenska studenter, en svensk tjej som jobbar som au pair I Santa Monica och två mtv-killar. (och en av dem var Shire). Vi hade jätte trevligt! Vi åt och pratade en massa. Tårtan var helt underbar! Den var gjord av vanlig tårtbotten och som fyllning var det chocolate chip cookies och uppe på glasyr. Den var så underbart god! När vi ätit färdigt gick vi och satte oss på gräsmattan och pratade. Och där satt vi ända tills vi blev genomblöta av att vattenspridaren gick igång. Mig gjorde det ingenting att jag blev blöt eftersom jag ändå inte skulle gå ut men de andra skulle vidare till Hollywood så för dem var inte lika roligt. Men med hjälp av handdukar och hårtork löste det sig. Och jag måste säga att det var en minnesvärd avslutning på en lyckad kväll!


Kommentarer
Postat av: evelina

åh, vad härligt det låter!

2008-09-08 @ 22:16:27
URL: http://evvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0