Min helg.

I Torsdags var jag som sagt till Topanga mall tillsammans med Mariana och Annabelle. Vi  började med att besöka Nordstrom Rack, som är en enorm märkesaffär där de hade 70% på nästan allt! Där inne spenderade vi lätt 2 timmar, Dock kom jag enbart ut med en klänning och en t-shirt medans de andra två hade händerna fulla! Efter det gick vi och tittade I några andra butiker innan vi satte oss och åt lunch på en restaurang jag inte minns namnet på. Maten var god och sällskapet var trevligt.Efter det var det dags för att hämta Dylan från skolan. Vi kom hem och han sov middag innan vi satte oss I bilen igen och åkte mot Woodland Hills där han rider. På vägen dit släppte Joanne, som också var med oss, av mig på Social Security Office. Där skulle nämligen jag gå in och fixa med lite pappersarbete under tiden dem var I stallet. Men så klart var det något som var fel och jag fick snällt gå där ifrån för att komma tillbaka en annan dag. Som tur var hade jag min bok med mig och satte mig ute I skuggan och läste tills Joanne och Dylan kom och hämtade mig. På vägen hem stannade vi till på Caliornien Pizza Kitchen där vi köpte mat (pasta med cocoskyckling) med oss hem. Jag och Dylan åt medan Joanne åkte till sjukhuset för att hälsa på Gavin. Efter maten badade jag Dylan och läste sedan för honom innan han somnade.
    Fredagen började med att Mark, pappan, tog Dylan till skolan medan jag och Joanne åkte och storhandlade. När vi kom tillbaks hem kom det en handy man som fixade lite allt möjligt och två killar som fixade så att jag nu har tillgång till internet på mitt rum. Joanne gav mig nämligen en bärbar dator för ett tag sedan, den är en lite äldre modell med funkar fin fint!  När klockan började närma sig lunch gjorde jag mat åt mig och Joanne. Vi åt kyckling med brunt ris och grönsaker. Efter det hämtade jag Dylan och tog honom till hans gymnastiklektion. En timme senare åkte vi hemmåt, han sov och när han vaknade åt vi middag tillsammans innan jag begav mig mot Starbucks där jag träffade Mariana, Annabelle och Peach. Vi fikade och åkte sedan vidare mot Calabasas där en av Marianas kompisar bor. Huset var enormt! Som ett slags slott, jag säger bara oh my vilket drömhus! Massor med rum, högt I tak med stora fina fönster och underbart vackert inrett! Där satt vi tillsammans och pratade och hade jätte trevligt! Timmarna rann snabbt förbi och vid ett-tiden på natten åkte vi hemmåt.
    Lördagen inleddes med ett födelsedagskalas för en av Dylans kompisar, det var bara det att när vi kom dit kunde vi inte hitta födelsedagsbarnet och gissa varför: han var inte där! Han var nämligen hemma och var sjuk. Men kalas skulle det vara ändå, Så vi åt pizza och tårta tillsammans med de andra barnen innan vi begav oss hemmåt. Väl hemma lämnade jag Dylan och hans pappa Mark själva och begav mig sedan mot pool för lite lugn och ro. Ca 2 timmar senare var jag hemma igen. Mark och Joanne åkte iväg på ett bröllop medan jag och Dylan mötte Annabelle och de 2 barnen hon tar hand om I Burbank park. Barnen lekte tillsammans och vi hade riktigt trevligt! Parkbesöket avrundades med varsin glass innan vi begav oss hemmåt,
    Söndagen har jag spenderat med min svenska vän Anna, som också är en au pair. Joanne skjutsade mig till Santa Monica vid 11 tiden då jag och Anna begav oss nedför Montana Avenue. Vi promerade runt I det fina vädret, tittade in I flera mysiga affärer, shoppade, åt en god lunch tillsammans I solskenet, promenderade lite till, åt glass och satt sedan hemma hos henne, eller ja, familjen hon jobbar hos, och pratade länge, länge. Kort sagt en underbar avslutning på en lyckad helg!


Kommentarer
Postat av: eve

åh, vad härligt det låter! såg att du funderar på att åka hem över jul, stämmer det? :)

2008-09-22 @ 16:44:34
URL: http://evvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0