3 regninga dagar.

Sist jag skrev så var det Onsdag och jag var nyss hem kommen från parken. Det var soligt, 25 grader varmt och hur underbart som hellst. Jag säger bara: vad tusan HÄNDE med vädret?? För sedan jag vaknade Torsdag morgon så har regnat bara öst ned. Det regnade hela Torsdagen, hela Fredagen och hela Lördagen. Nej, det regnar inte utan det ÖSER NED. Nåväl, även om folket här beter sig som att då det regnar så kan man inte göra någonting så har det faktiskt hänt en hel del.

I Torsdags spenderade jag förmiddagen med Gavin och eftermiddagen med Dylan. Eftersom regnet vräkte ned hela dagen så var Dylans ridlektion inställd och vi roade oss bäst vi kunde hemma i lekrummet. Vid sex-tiden på eftermiddagen satte vi oss sedan i bilen och åkte i snigelfart (folk kryper fram på vägarna då det regnar här) ned till en sushirestaurang där vi träffade Joannes kompis och hennes dotter. Och sedan åt vi, och åt. Jag har aldrig gett sushi en chans förrut men Joanne övertygade mig om att jag skulle ääälska det, och beställde sedan in, om inte allt så nästan allt, på menyn så att jag skulle få prova. Billigt? Nehej du, men hur gott som hellst! Efter resturangbesöket drog vi oss hemåt, mätta och trötta.
    På Fredagsmorgonen tog jag med mig Gavin och mötte Mariana och Anabelle vid köpcentrumet. Vi tittade lite i affärer och åt sedan en god lunch tillsammans. Efter några timmat begav vi oss hemåt och på vägen hämtade jag upp Dylan. Sedan lekte vi lite och strax därpå var klockan fyra och arbetsdagen hade nått sitt slut. Då hoppade jag in i duschen och fixade mig sedan i lugn och ro i väntan på att Amanda skulle komma hit och hämta mig. En timme senare var hon här och vi begav oss mot Sherman Oaks där vi skulle möta bland andra Mariana och Anabelle för att äta middag. Vi skulle mötas klockan sju, men då klockan var åtta och dem fortfarande inte hade kommit så kunde vi inte vänta längre utan satte oss och började äta själva. Vi var nämligen bjudna på inflyttningsfest hos Mauria (Gurgens kusin, hon kom hit samtidigt som mig och pluggar på Santa Monica College) som flyttade från en lägenhet i Hollywood till en annan och vi förväntades vara där klockan nio. Nåväl, dem andra dök upp när vi ätit färdigt. Vi hann prata med dem i ca 10 minuter innan jag och Amanda var tvugna att sätta oss i bilen och åka vidare, men jag tror dem förstod jag menar dem var ju faktiskt 1,5 timme sena. När vi kom fram till Hollywood hämtade vi upp svenska Maryam och begav oss sedan mot festen. Det visade sig att Maurias lägenhet låg i samma hus som dem svenska killarnarnas (!). Om du inte vet vilka jag pratar om så är det Aspen, Phillip och Linus- som vi bland annat firade Halloween med. Iallafall så var det en jätte trevlig inflyttningsfest! Det pratades en hel del svenska, eftersom 90 procent av alla som var där var från sverige, och det var  hur mysigt som hellst! Jag kom inte i säng förrens vid två-tiden så då väckerklockan ringde 6 timmar senare var jag allt annat än pigg. Men upp skulle jag och upp gick jag. Sedan spenderade jag och Dylan dagen i en innomhuslekplats. Med tanke på vädret, att det var lördag ochdet faktum att jag sovit dåligt så var det kanske inte det optimala stället att befinna sig på, eller jo det kanske var det det var eftersom alla barnfamiljer i hela världen tydligen bestämt sig för att åka dit denna magiska dag. Nåväl, flera timmar senare och med en sovande kille i baksätet så kom jag hem och fick äntligen lägga mig ned och vila ett par timmar.
    Efter min middagslur klädde jag på mig och åkte hem till Mariana. Där var även Marita och Anabelle och vi åt pizza, fixade oss och pratade massor innan vi vid halv tio tiden satte oss i bilen och åkte mot Hollywood och nattklubben Apple. Väl där fick vi tack vare Marianas kompis Daniel, gå förbi hela kön och komma in gratis. Sedan dansade vi, pratade lite, dansade mera, fick höra att Busta Rhymes där, dansade ännu mera, gick ut för att ta luft- träffade på Stephanie från The Hills, hade en liten pratstund med henne och dansade sedan ända tills klubben stängde och vi åkte tillbaka hem. En mycket lyckad kväll!

 

Jag och Marita.



Anabelle, Stella, Mariana, Marita och jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Äh, lägg av! Jag blir sååå avis! Pappa hälsar! Love you!

2009-02-11 @ 11:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0