New York, 29 Juni - 6 Juli.

Oj-oj-OJ vilken vecka! Dagen efter att min familj åkt tillbaka till Sverige satte även jag mig på ett plan, denna gången tillsammans med Joanne och barnen. Flygresan från Los Angeles, LAX till New York, JFK tog ganska precis 5.5 timmar. Dylan var helt otrolig: han satt i sin flygstol med sin dvd-spelare i knät och kollade på film efter film, helt nöjd. Gavin däremot hade det lite kämpigare. Han ville INTE sitta still, det var inte så att han grät eller gnällde utan det var det faktum att han var hyper och klättrade runt, ville ned på golvet, ville äta allt han kunde nå och försökte hela tiden ta sig ur famnen på den som höll honom. Så vi fick promenera fram och tillbaka med honom i gången och sysselsätta honom bäst vi kunde då vi satt ned. Men det gick bra och vi landade utan problem. På flygplatsen stod barnens Farmor och Farfar och väntade på oss, när vi fått våra väskor så hoppade vi alla in i deras Mecedes och åkte mot deras hus på Long Island. Väl framme åt vi middag och satt sedan och pratade. Tidsskillnaden på 3 timmar gjorde att barnen inte gick och lade sig förrens vid midnatt, 21.00 i deras tid. Huset som är en fin enplansvilla har en enorm bakgård med pool, massor av gräs och en egen tennisbana.
    Morgonen efter sov vi alla länge och spenderade sedan förmiddagen i poolen. Vädret var underbart men på eftermiddagen, när regnmolnen började komma närmare så hoppade vi alla återigen in i bilen och körde denna gången mot Manhattan och Farmorns lägenhet. Där mötte vi upp flera av familjen släktingar, pratade massor och åt en god middag. På kvällskvisten åkte vi tillbaka ut mot Long Island.
   På Onsdagen dag 3, gick jag, Joanne, Dylan och Farföräldrarna på "Shrek The Musical" på Broadway. Det var SÅ bra! All musik, alla dansnummer, kostymer och våra sittplatser på 2:dra raden. Grymt! På kvällen gick sedan Joanne, Farmorn och Farfarn ut på middag medan jag passade barnen, Dylan somnade tidigt så jag satte mig på vardagsrums golvet med Gavin och nu ska ni få höra: han kröp för första gången! Han är verkligen ingen liten bebis längre.
   På Torsdagen den 2 Juli kom Mark och mötte upp oss och sedan bar det av mot The Hamptons och DET STÖRSTA HUSET jag någonsin sett! Det består av 3 våningar: övervåningen som består av sovrum, hur många vet jag inte men MÅNGA var det. På mellanvåningen fanns det två kök, flera vardagsrum och ännu mera vardagsrum och nu ska ni få höra om källarvåningen, håll i er, där finns det: ett rum fullt med spelatomater, ett godisrum, en bio, en glassbar, en bowlingarena, ett gym, ett sparum, ett massagerum, ett "steamroom", ett jaccuzirum, en inomhuspool och en enorm basketplan. Om jag säger att alla våningsplan var lika stora så kan ni själva räkna ut att det det fanns ett par sovrum på övervåningen och x antal vardagsrum på mellanvåningen. Utomhus har dem en enorm pool, massor med sitt solstolar, bord, solsängar och två poolhus. Poolhusen var byggda på, vad som såg ut som, vatten. I själva verket var det någotslags superstarkt glas, med vatten rinnande under och runt omkring- det var sååå fint! Så där var det full rulle med massor med folk hit och dit, vi badade och solade, åt god mat som deras kock lagat med hjälp av deras 9 heltidsanställda sevitörer/städare/allt-i-allor: behöver jag säga att jag sov gott om nätterna?
    På Söndagen den 5 Juli åkte vi tillbaka till Farföräldrarna där vi sov en sista natt innan det var dags att åka tillbaka mot LA och den galna sommarvärmen.

 
Joanne och Dylan utanför Shrek The Musical.


Joanne, Mark och Gavin vid poolen i The Hamptons.


Söta Dylan vid poolen i The Hamptons.

Tyvärr kan jag inte lägga upp några biler på huset, men om ni kollar bakom Dylan på bilen över så ser ni 1/3 del av det- sen får vi använda er fantasi för att lägga till resten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0