Busy weekend.

I Fredags morse vaknade jag upp i det tomma huset och insåg att det nog var första gången jag var själv här. Joanne och Mark var i New York över helgen och barnen sov hos sin mormor och morfar. Samtidigt som det kändes skönt att vara själv så kändes det också konstigt. Nåväl, jag åt frukost och gick på promenad med Zoe- just det,  hon var också där så helt själv var jag inte. Sedan hoppade vi båda två in i bilen och körde mot Thousand Oaks och mormor Merle. Ju närmare vi kom- desto ivrigare blev Zoe. Väl där spelade jag spel med Dylan medan Gavin sov, och sedan då han vaknat gav vi oss alla 4: jag, barnen och mormorn, iväg mot Maccaroni Grill. Och det var helt GALET gott! Jag åt kyckling med pasta och broccoli och säger bara mmmm. Mätta och belåtna spenderade vi sedan ett par timmar i bokaffären Barnes and Noble. Dylan ville köpa en Hanna Montana bok med då sa mormorn (med brittisk accent) "NO, we're NOT gonna buy that Hanna Montana rubbish". Haha, den dialekten är underbar!
    Efter mycket om och men kom vi sedan ut med x antal böcker åt Dylan, och nej han köpte inte Hanna Montana. Vi åkte tillbaka hem till deras hus, Gavin lade sig och sov medan jag och Dylan promenerade till en park i närheten. Där lekte vi kurragömma, hade springtävlingar, rutchkanerace, och-gud-vet-vad. Efter tvåtimmars lekande var den stackars au pairen trött, nej inte trött: utsliten. Tilläggas bör att 4 åringen skuttade och hoppade hela vägen hem. Efter att ha badat barnen åkte jag sedan tillbaka hem till mitt nu helt tomma hus. Tog en duch och gjorde mig redo för kvällen. Vid 9 tiden mötte jag upp mina svenska kompisar Amanda och Marita. När vår kompis Sandra, från Tyskland slutade jobba så kom hon och ämtade oss och vi åkte mot West Hollywood och resturangen/baren "Saddler Ranch". Som ni redan vet hade vi den äran att träffa på AJ från Backstreet Boys där. En underbar kväll!
    På Lördagenmorgonen  var där inga skrikande barn, ingen livlig diskussion eller högljudd tvättmaskin som kunde väcka mig vilket resulterade i att jag hade en underbar sovmorgon! När jag väl vaknade år jag frukost framför datorn och facebook, städade lite i huset och satte mig sedan i solen ute och läste. Vid 4 tiden började jag förbereda för kvällens grillning, jag åkte då ned till mataffären, bakade en paj, skärde sallad och satte igång grillen. Ett tag senare började tjejerna droppa in och det blev en TOPPEN kväll!




   På Söndagsmorgonen satte jag på mig gympaskorna och gjorde mig redo för vårt au pair-möte: en hike till Hollywood skylten! En underbar avslutning på min 39:de helg här i USA!

Kommentarer
Postat av: marita

fett kul hade vi

2009-06-02 @ 07:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0