Aldrig i livet tänker jag, ja visst säger hon.

Nej, nej jag är inte bitter... MEN då jag haft en halvtimmes gråt och skrik över att jag inte tycker Dylan ska äta snacks just nu eftersom jag precis börjar med middagen kommer mamma J hem. Hon hör mig säga "nej Dylan, vi ska äta mat om en halvtimme du får äta snacks efter maten" sedan tittar hon på honom och han säger snälla mammaaaaaa. Ok, säger hon, vad vill du ha? Dylan ler stort tittar på mig och säger" jag vill ha peanutbutter and crackers, en cookie bar och frystorkade bananer och jordgubbar" Aldrig i liver tänker jag, ja visst säger hon och plockar fram allt han sagt. Hon ställer det på bordet, tittar sedan på mig och säger: "jag hoppas jag inte fick dig att framstå som den onda nu" Nej, VERKLIGEN inte. Oj-oj-oj, sen kan ni ju räkna ut hur mycket han åt av maten jag lagade åt honom.

Herregud.

Kommentarer
Postat av: Susanne Sjöberg

Å gud så psykologist och definitivt inte så smart.

Men du är ju en så go tjej så det ser han ändå.

Det är nog lite avund kanske ett sett för hennne att kompensera den tid som barnen är med dig.

"Så kallade dåligt samvete".

Men jag kan ju förstå din frustration.

Stå på dig gumman.



Kram Susanne.

2008-10-23 @ 07:57:23
Postat av: Cissi

Hallå Julia,

Håller med syrran, stå på dig.

Det är självklart att hon vill framstå som hon är den snälla, annars skulle hon inte ha sagt så efter heller.

Du är bättre än så, glöm inte det.

Kram

Cissi

2008-10-23 @ 08:53:14
Postat av: evelina

pfff. vad hände i mammans hjärna liksom? :P

2008-10-23 @ 20:10:00
URL: http://evvis.blogg.se/
Postat av: shokh

Jag kani nte låte bli att små skratta, till och med jag vet att man inte ska ge sötsaker till barn innan maten!

jag tycker iaf att du är duktig!

Stå på dig!

Puss

2008-10-24 @ 10:03:15
URL: http://shokh.blogg.se/
Postat av: Sandra

Illa illa, dom amerikanska ungarna behöver lite svensk uppfostring tycker jag. Stå på dej nästa gång. Nu har jag skrivit :)

Puss kram

2008-10-24 @ 19:25:59
URL: http://thesedreams.blogg.se/
Postat av: Malin Brännström

hej Julia,



det är bara att kämpa på-

har nu kommit fram till att alla

amerikanska ungar är likadana= SJUKT bortskämda.

,och får alltid som dom vill, no matter what!



Puss Malin

2008-10-25 @ 02:14:59
Postat av: Sandra

Tack. Vill se lite bilder från dej oxå :)

Tack själv. Jaa, filmkväll låter bra, åkte in på blockbuster på vägen hem, men kände att jag va så trött så struntade i film. Har precis ätit ett par ballerina :)

Kram kram

2008-10-27 @ 05:09:15
URL: http://thesedreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0