Oj vad tiden går fort!

Hela veckan gick jag och såg fram emot helgen och nu känns det som den knappt hann börja innan den var slut igen. Nåväl, jag tar det från början: i Fredags tog jag en sovmorgon innan jag plockade upp Dylan från skolan och körde till Balboa park. Där träffade vi min au pair kompis Anabelle som var där tillsammans med 3 åriga Alexandra och 5 åriga Taylor, vi träffade också Emelie och 1 åriga Carr. Det var en OTROLIGT varm dag med 35 grader i skuggan. Men barnen de lekte ändå och vi hade några mysiga timmar tillsammans!
Efter parken satte jag och Dylan oss i bilen och körde hemåt. När vi kom hem var han väldigt trött så vi satte och i soffan och kollade på katten Gustaf tillsammans. Efter ca 30 minuter började jag med maten, lite senare åt han och strax därefter kom mamma Joanne hem och jag slutade. Jag hoppade in i duchen och sedan kom Emelie över. Vi satt och pratade och gjorde oss i ordning innan vi satte oss i bilen och körde till Studio City där vi hämtade upp Sandra, därifrån körde vi sedan vidare till Hollywood där vi mötte upp min kära Anna och "Hollywood gänget" bestående av 3 killar från göteborg och två av deras kompisar. Vi åt middag tillsammans innan vi gick till en liten pub där Hollywood grabbarna skulle spela. Vi pratade, pratade, väntade, väntade, pratade, väntade- ja du fattar. Dem skulle ha spelat klockan 23.00 men det slutade med att de spelade klockan 1.00, men vad är det man säger bättre sent än aldrig. Efter den musikaliska upplevelsen åkte jag med Anna hem och sov där.

Alla tjejer och några av killarna: Phillip, Anna, jag, Sandra, Emelie och Alexander.Anna, jag och Sandra.Linus och Philips lilebror som var på besök.
Lördags förmiddagen spenderade Anna & jag sedan på stranden. VI tog hennes cycklar och cycklade ned vid tiotiden och åkte sedan hemåt vid ett-två tiden. Det är så underbart att ligga där i den 30 gradiga oktobervärmen. Efter att vi kommit hem till henne igen satte vi oss i bilen och åkte hem till mig, jag skulle nämligen börja jobba klockan tre. Eftermiddagen spenderade vi sedan tillsammans med Gavin, Dylan var nämligen hos sin mormor och morfar hela kvällen. Vi lagade mat, gick en promenad med barnvagnen och hunden och pratade massor, När sedan pappa Mark kom hem strax efter nio tog vi bilen och gick på bio. Vi såg Angelina Jolies nya film "Changeling". Anna älskade den medan jag tyckte den var sådär. Det var en sann historia om en kvinna som levde på 1920-talet. En dag då hon kommer hem från jobbet är hennes son försvunnen, hon anmäler det till polisen och de börjar leta. Några månader senare står en polisman utanför hennes dörr med en pojke som han säger, och som själv säger, att han är hennes son. Problemet är bara att hon är säker på att det inte är hennes son.
Efter filmen sov Anna här. Söndagen spenderade vi vid poolen ända fram till klockan fyra. Då duchade vi, satte oss i bilen och körde tillsammans med Sandra och Emelie till ikea. Att gå in på ikea här är som att gå in på ikea hemma i sverige. Alla skyltar är på svenska, i restaurangen säljer de svensk mat och dem har en svensk mataffär. I den affären köpte jag lite svensk mat: knäckebröd, blåbärssylt, kaviar och marabou choklad. De hade också fått in lite julmat och jag kunde inte låta bli att köpa pepparkaksdeg och ett pepparkakshus som jag och Dylan ska pyssla med. Snart ska han få uppleva lite svensk jul!

Till slut vill jag bara säga: tack Anna för en underbar helg!
 

Kommentarer
Postat av: evelina

åh, det verkar som om du haft en toppenhelg! :) tänker på dig, stumpan. puss!

2008-10-30 @ 18:48:45
URL: http://evvis.blogg.se/
Postat av: moster

Känns som du verkligen har funnit dig till rätta och det värmer så att läsa.

Njut vidare!

Kram moster Åsa

2008-10-30 @ 22:18:58
Postat av: Cissi

Hallå Julia,

Det känns så kul att läsa att du trivs nu. Njut av tiden där för den går fortare än vad du tror.

Nu längtar alla vi här hemma efter Daniel och Emma, känns som om dom dyker upp i alla samtal nu.

kram på dig

Cissi

2008-10-31 @ 14:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0