Balboa park

Idag, Tisdag, gick jag upp tidigt. Jag åt frukost tillsammans med Dylan, sedan skjutsade mamma Joanne honom till skolan och jag stannade hemma med Gavin. Jag tog honom i knät och satte mig här vid datorn för att skypa lite. Efter två långa samtal tog jag en dusch, sedan matade jag Gavin och efter det satte jag mig i bilen och åkte till restaurangen The Corall Tree som ligger i Encino. Där träffade jag Mariana och Annabelle. Vi åt tillsammans och pratade massor innan jag åkte till Dylans skola vid ett för att plocka upp honom. Han var på ett riktigt bra humör och berättade massor med roliga historier för mig i bilen på vägen hem. Ojoj, vad jag skrattade. Väl hemma hade vi en lugn stund med några olika böcker i Joanne och Marks stora säng; det var jag, Dylan, Joanne och Gavin. Mysigt!
Efter ca 45 minuter klädde jag på Dylan och vi gick ner och åt lite mellanmål: varsin yoghurt, lite vindruvor och jordgubbar. Självklart åt han mer av min yoghurt än sin egen, ni förstår att det jag äter är ALLTID så mycket godare än det han äter. (tyvärr tycker jag också det.) Men, men "we are sharing, right Jula?" Nåväl efter att vi ätit färdigt satte vi oss i bilen och åkte ned till Balboa park. Där började Dylan med att köpa en glass, eller popcicle som det heter här. Efter det var han kladdig och redo för att leka i parken i den 30 gradiga värmen. Jesus vad varmt det var! Men han klättrade upp och ner, hit och dit, han gungade, åkte rutchkana och var hur underbart glad som hellst. Det är sådana här dagar som jag älskar mitt jobb, vem skulle inte göra det med den här underbara sockerbiten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0