Favorit i repris.

I morse klockan 7.30 gick mitt alarm igång på högsta möjliga nivå. Jag vaknade på ett kick och satte mig upp I sängen. Sedan gick jag upp, gjorde mig I ordning, åt frukost och satte mig I bilen och körde mot Encino, där min brasilianska vän Mariana bor. Det var första gången jag körde en längre sträcka själv men Joanne hade gett mig en vägbeskrivning så att jag visste hur jag skulle köra. Och fram kom jag, faktiskt utan några problem. Väl där hoppade jag och Mariana in I hennes bil och körde mot UCLA. Hon hade en karta över vägen dit och även en över skolområdet- som tur var för det är enormt! Vi hittade ganska fort huset vi skulle vara I men däremot var det inte lika lätt att hitta parkering. Men till slut hittade vi en lucka där vi klämde in oss. Väl framme vid skolan letade vi upp klassrummet och gick in. Där inne visade det sig vara 2 andra svenska au pairer, en turk, en tysk, några ryssar, massor med japaner, kinseser och koreaner, vissa lite äldre men de flesta I 20 års åldern. Vi hade jätte trevligt!! Läraren som verkar lite smått knasig verkade vara riktigt nevös:  pratade non-stopp och skrattade åt sina egna skämt. Tillägas bör att hon var den enda som skrattade. Nåväl tiden gick fort och helt plötsligt var vi på väg hem igen.
    När vi kom tillbaka till Encino satte jag mig direkt I bilen och åkte till Dylans skola för att hämta honom. Han hoppade glatt in I bilen och två sekunder senare sov han. Väl hemma körde jag in bilen I garaget och lät honom sova vidare där. Jag själv gick in, gjorde iordning Dylans lunch för nästa dag och fixade med lite små saker. När han sedan vaknade så åt han lite mellanmål innan det var dags för att hoppa I karate kläderna och sätta sig I bilen igen. Han sparkade, slog och ropade, eller snarare skrek “yes mam” I 30 minuter innan vi satte oss I bilen och åkte hemmåt igen. Vilken underbart givande lektion. Aja, iallafall, när vi kom hem åt Dylan en portion av sin favorit mat macaroni and cheese medans jag slängde in en pizza I ugnen. Nyttigt värre.
   Efter maten satte vi igång och bakade cup cakes. De ska nämligen ha “parents night” på Dylans skola I morgon kväll så Joanne ville att vi skulle baka tills dess. Den här gången visste jag, till skillnad från förra, vad jag hade att förvänta mig och jag tycker jag hanterade situationen riktigt bra. Självklart var det underbart kladdig och strössel överallt, men det var bara att gilla läget och sjunga med I alla hans High School Musical låtar. Mysigt värre!


Kommentarer
Postat av: Lina

Ha en trevlig da <3 :)

2008-09-23 @ 07:51:42
URL: http://fotoblixt.blogg.se/
Postat av: evelina

åh, det låter riktigt mysigt :) ja, det har varit mycket jobb och skola + att niklas var hemma hela förra veckan och då ville jag ju såklart umgås med han så mycket som möjligt! :) verkar engelskaläraren hyfsat bra då? hon kanske blir bättre när hon lugnat ner sig lite.. jag ska jobba & plugga i veckan. ikväll ska jag faktiskt prova på ett streetdance-pass med en tjej i min klass. sen på fredag ska jag på chokladprovning med mina kolleger. lördag är det dags för att leta fynd på SMU:s höstmarknad ;) hade varit kul att gå runt och rotat med dig bland alla pryttlar! saknar dig vännen. massa kramar!

2008-09-23 @ 08:32:42
URL: http://evvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0