malibu beach

Idag har varit ännu en bra dag. Jag blev väck av en morgonpigg Dylan som ville att jag skulle komma och äta frukost med honom och mamma Joanne. När han klev in mitt rum sa han förvånat: what are you doing? När jag svarade att  jag sov så svarade han, som alltid, varför? När jag svarade att det var på grund av att jag var trött  så bara tittade han på mig och sa, oh Jula (precis som Carl kallade mig då han var mindre)  kom igen nu! (come on!) så, jag klev upp och åt frukost med dem. Efter det åkte Joanne till sin yoga medan jag och D tog med oss Catherine till en strand här I närheten. På stranden var det lugnt och bara några  f å personer. I luften vid 11 tiden var det 100 farenheit, vilket motsvarar ungefär 35 grader Celsius. För en dag på stranden var det perfekt. Vi badade I det sverige-varma vattnet, byggde sandslott och spelade fotboll. Dylan var på bra humor och vi hade det riktigt trevligt. När vi frammåt tre-tiden började dra oss hemåt  för att hinna I tid till D’s karate hade temperature stigit ytterligare. På karaten, som var väldigt intressant att titta på, fick barnen sparka, sl å och skrika ‘yes mam’ I  30 minuter. Behöver jag skriva vad jag tyckte om det? Nåväl, när vi kom tillbaka hem hade jag, D och Catherine picknick I trädgården. Efter det plockade D fram några böcker som han läste för mig, eller ja, läste och läste han hittade på egna berättelser till bilderna som  slutade med att  jag var en stor blå val som gillade att äta gafflar. Typ. 

   Efter det satte sig D framför datorn medans jag hjälpte Joanne med maten. Vi åt stekt kyckling, “shrimps” (typ stora räkor) och grönsaker tillsammans med brunt ris. Gotti gotti!

 

Länken från igår verkar inte funka men vill du lyssna på låten så heter den “I kissed a girl – Katy Perry” och ja, jag har klippt in alla å, ä och ö. Vad gör man inte för sina läsare? :)

 


Kommentarer
Postat av: Shokh

Va kul det är att läsa. Hoppas du har det bra där borta. Men Julia du behöver inte klippa in du kan bara ändra språket på datorn så du får svensk tangentbord. då är de bara att ändra tillbaka sen :) Då har du Å, Ä , Ö :)

Hade super

Kram shokh

2008-09-03 @ 12:45:52
URL: http://shokh.blogg.se/
Postat av: Emma

Tjena pärlan!! Det är så kul att läsa om vad du gör! Du kan väl maila till mig så jag får din mailadress? Jag har mitt svenska nummer. Jag och Daniel ska planera i kväll hur det ser ut så, vi tänkte ju åka till Florida men med tanke på vädret så skippar vi nog det! Då kanske vi blir längre hos dig! Massa kramar från Emma

2008-09-03 @ 16:44:17
Postat av: pappa

Hallå gumman.

här finns lösningen för prickarna i alfabetet..

Kolla länken och lär dig å ä ö the american way:)

Pust Pa

Postat av: Tom

Hallå där borta, Du värkar trivas. Ha d gött så hörs vi sen nån gång. peace

2008-09-04 @ 00:24:33
Postat av: shokh

Det går bara bra på jobbet, jag har gåt och blivit jätte förkyld så det känns lite mindre roligt.

hur har du det ?

kram

2008-09-04 @ 10:05:22
URL: http://shokh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0