Bröderna Tunell i Los Angeles- vilken succé!

I Söndags morse svängde jag in på parkeringsplatsen utanför "Hollywood express inn" där John och Pelle spenderat natten. Så fort jag svängde runt hörnet såg jag dem: två tokbruna killar med solblekthår och stora backpack-ryggsäckar. Gissa om det var kul att se dem igen? JA, det var det! Vi hoppade in i bilen och sedan pratade, pratade och pratade vi på vägen mot Universal Studios. Väl framme käkade vi fukost på Jamba juice innan vi mötte upp två av mina brasilanska kompisar: Estella och Carol. I samlad trupp köpte vi sedan inträdes biljetter och släpptes strax därefter in till parken. Det första vi gjorde var att gå mot "The Simpson Ride" som är en 3D-berg-och-dalbana. Man kommer in i ett litet rum där man får sätta sig i vad som liknar en liten bil och stora bioskärmar öppnas runt omkring en, och sedan bär det av: bilen rör sig och det känns som att man åker i en riktig berg-och-dalbana. Hur häftigt som hellst! Nästa stopp var en busstur som tog oss runt till flera filminspelningsplatser, vi fick se: Wisteria Lane från Desperate Housewifes, Hotellet från Psycho, Whoville från The Grinch och mycket, mycket mer.
    Efter den rundturen mötte vi upp resten av gänget som kommit för att träffa "The Swedish Guys". Vi var då 2 killar, John och Pelle och 8 tjejer: jag, Estelle, Carol, Marita, Anabelle, Mariana, Peach och en ny tjej från brasilien som heter Anna. Vi åkte berg-och-dalbanor, gick i spökhuset, tittade på shower, åt mat på Panda Express och såklart: pratade massor. Killarna, som åker på en jorden runt resa, fick en hel del tips på vad Anabelle tyckte dem skulle göra i Costa Rica och vad dem brasilianska tjejerna tycker att dem ska göra i Brasilien. Det var en helt underbar dag med 23 graders värme och blå himmel- underbart! Men vad hände med tiden? Utrycket att tiden går fort när man har roligt stämmer inte utan tiden går GALET fort då man har roligt, helt plötsligt var klockan efter 18.00 och parken stängde. Glada och nöjda promenerade vi då mot bilarna.



Marita, Anabelle, jag, Carol, Estella, Mariana, Peach. Anna
Pelle och John.

Jag, John, Pelle och Marita åkte sedan hem till mig en sväng. Killarna fick då träffa på Joanne, Mark och en glad Gavin och se huset som för det här året är mitt hem. Efter ungefär en timme så åkte vi till Cheesecake factory där vi åt mat och festade loss på en brownie sundae cheesecake till efterätt, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0