Still going strong.

Idag har jag spenderat många timmar med kidsen och då menar jag MÅNGA. Dagen började klockan åtta då jag klev ut i köket och det rådande morgonkaoset. Jag fick efter mycket om och men på Dylan hans kläder och efter det sa jag och Gavin hejdå till honom och hans mamma som tog honom till skolan. Gavin tog en tidig tupplur och jag röjjde upp i köket, åt frukost och pratade sedan med Famor, Emma och Mamma. I mitten på mitt skype-samtal med min kära Mamma så tyckte Gavin det var dags att vakna. Jag sa då hejdå till henne och packade sedan in mig och Gavin i bilen och satte gps:en på The Commons, Calabasas. Strax innan elva var vi framme, jag packade ur våra tusen babysaker ur bilen och lyckades veckla ut den otroligt-super-krångliga-asjobbiga-bugaboo-vagnen. Efter det mötte vi upp Carmen, en au pair tjej som kommer ifrån Österrike och bor i Malibu- vilket är ungefär 30 minuter ifrån mig. Vi tre satte sedan oss på The Corner Bakery där vi fikade. Jag beställde in en chai the latte och Gavin åt hans lunch, sedan satt han hos Carmen i säkert en timme. Han jollrar och ler mot alla som går förbi, minst 10 personer berättade för oss hur söt han är. ... vilket han också är!
   Vid tolv-tiden började han bli trött så jag gav honom nappflaskan och han somnade på mindre än 5 minuter. Jag och Carmen passade då på att kolla lite i affärer, mysigt! En timme senare satte vi oss åter i våra bilar och jag och Gavin åkte mot Reseda och Dylans skola. Där hämtade vi upp honom och ställde in siktet på Genesta Park där vi spenderade eftermiddagen i skuggan. Dylan lekte med sina sandleksaker, spelade fotboll, gungade och hade springtävling i den nästan tomma parken. Underbart!
    När vi vid halv fem tiden kom hem så körde även Joanne in på gården. Jag matade Gavin medans hon badade Dylan och sedan badade jag Gavin medans hon lagade mat. Efter det åt jag, satte på mig promenadskorna och gick sedan ut på en riktig långpromenad med Zoe- vilket var precis vad jag behövde för att rensa huvudet efter en härlig dag!

Kommentarer
Postat av: emelie & June

Hej!



Vi är två tjejer som gör ett arbete om National Identity och skulle vilja ställa ett par frågor till dig.



- Vad säger folk när du säger att du kommer ifrån Sverige?

- Vad har de för uppfattningar om Sverige och Svenskar?



Vore en stor hjälp om du kunde besvara frågorna :)



/Emelie och June

2009-05-22 @ 10:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0