3,5 månader, 15 veckor, 105 dagar och 2520 timmar

3,5 månader, 15 veckor, 105 dagar och 2520 timmar har jag nu varit här i USA!

Min resa började med en resa till New York den 25 augusti, efter 4 dagar där bar det av mot Los Angeles och familjen Levien. Det har inte alltid varit lätt, det har inte alltid varit roligt men det har varit, och är, otroligt lärorikt. Bara ett bo med en annan familj är en utmaning i sig och om familjen dessutom pratar ett annat språk, har en annan religion och en annan kultur så gör det inte precis saken lättare - MEN ännu intressantare. Jag pratar engelska i stort sett hela tiden, jag har ätit ute på fler restauranger under den tiden jag varit här än jag någonsin gjort under mina föregående 20 år, jag har fått lära mig att ta hand om en liten nyfödd bebis, jag har lärt mig om den judiska religionen och varit med och firat vissa judiska högtider. Avslutningsvis skulle jag faktikst kunna säga att jag har det himla bra!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hallå tjejen,

Som jag har sagt förut, du kommer att tänka tillbaka på den här tiden sedan och tycka att den var otroligt lärorik och alla upplevelser som du får vara med om blir minnen livet. Här är det bara slask väder, och vi har dessutom precis idag upptäckt vattenläcka i köket, så jag skulle gärna byta med dig just nu.

Kram

Cissi

2008-12-07 @ 13:53:02
Postat av: kitt

Gumman va skönt att läsa! :) Detta är du värd :) Peace

2008-12-07 @ 20:50:43
Postat av: Susanne Sjöberg

Himla bra vad roligt att läsa,beundrar dig men har för länge seda förstått att du är lungnet själv med båda fötterna på jorden.



All lycka Susanne

2008-12-08 @ 14:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0