Shopping, festförberedelser och Cheesecake factory.

I Fredags morse gick jag upp tidigt, åt frukost med Dylan och skjutsade sedan honom till hans skola. Efter det träffade jag Mariana och Annabelle. Vi tog en fika tillsammans på Starbucks innan vi åkte till Topanga Mall som är ett enormt köpcentrum. Anledningen till att vi åkte dit var att hitta en present till vår lärare på UCLA, vi har sista lektionen på Onsdag och därför har vi samlat in pengar. Där köpte vi en guldpenna som vi sedan graverade in hennes namn på. Efter det letade vi babykläder åt Gavin och det var INTE det lättaste. Joanne bad mig att leta efter en en liten skjorta åt honom och vi gick till 6 olika affärer innan vi till slut hittade lite kläder på Macy´s. Därefter åkte jag tillbaka hemåt och började hjälpa till med alla festförberedelser. Jag skrubbade och sköljde av alla utemöbler, gjorde rent fönsterkarmar och spolade asfalten. Sedan tog jag bilen och åkte ned till Santa Monica och hämtade Anna. Vi åkte direkt tillbaka hit och sedan barnvaktade vi medan Joanne och Mark gick ut på middag med Marks föräldrar som är här från New York. Vi bakade cupcakes till festen och jag skojjar inte om jag säger att det var strössel över hela golvet! Oj, oj, oj vilket projekt det var men himla fina blev dem!
    Efter bakandet tittade vi lite på film innan det var läggdags för Dylan. Men den lilla rackar ungen ville inte sova. Jag var med honom i hans rum i över en timme efter att vi släckt lampan och han testade verkligen mitt tålamod. Han låg och pillade i mitt hår, lekte med sin gosedjur, han pratade och frågade massor med saker, han ropade "bu!" och försökte skrämma mig, han drog i mina ögonfransar, mina ögonbryn och höll på och rullade runt i sängen: ut på ena kanten, över på den andra, upp på mig, ned på sängen, han satte sig upp och han var allmämt asjobbig. Och nu tänker nog du att "det var för att han åt cupcakes" men icke säger jag då, det var det inte för det gjorde han knappt alls. Men jag lyckades hålla mig från att vara arg och efter mycket om och men somnade han. Ca 10 minuter senare kom Joanne och Mark hem och då mötte Sandra upp mig och Anna och vi begav oss mot Cheesecake factory. Där är det sååå mysigt och jätte god mat! Efter några timmars ätande och pratande åkte vi hemåt och stupade i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0