Ikea

I morse vid tio-tiden åkte jag och Joanne mot Burbank och ikea. Vi hade en trevlig resa och pratade en hel del. När vi kom fram till Burbank såg jag en stor gul-blå byggnad som visade sig vara ikea. Det var precis som att gå in på ikea hemma i svergie. Alla skyltar var på svenska och allt de sålde hade svenska namn. Där köpte vi en hel del saker till bebisen;  små handdukar, överdrag till hans säng och en matta. Efter det betalade vi och gick vidare in i deras mataffär där vi köpte vi marabou choklad, knäckerbröd, en svensk kokbok till Dylans mormor och älgmackaroner. I love it!
    Efter shoppingturen gick vi vidare till Californian Pizza Citchen där jag festade loss på en barbeque chicken sallad som var underbart god! Sedan bar det av mot Loehmans där vi strosade runt bland alla designer kläder.
   30 minuter från att vi lämnade affären var vi hemma. Innan jag gav mig av till poolen träffade jag D's morfar, mormor och mormors kompis. De var alla på bra humör och mormorn gick nästan i taket av lycka då jag gav henne kokboken, efter att vi sagt hejdå tog jag bilen till poolen där jag träffade Emelie, en ny svensk tjej som nyss flyttat hit- jätte trevlig! Vi pratade och pratade, solade och badade. Efter några timmar vid poolen åkte jag hemmåt och nu väntar jag på att Emma och Daniel ska komma hit!

 

Kommentarer
Postat av: Susanne Sjöberg

Hej Julia.



Vad roligt att du träffat en svensk tjej.

du verkar lättare tillmods nu vad kul.

Sen läste jag sista raderna(Daniel och Emma).

Jag det faktist så att tårarna börja trilla lite på mig,så nu sitter Robban och skrattar lite över min saknad.

Hoppas eller jag vet att ni kommer att få det så mysigt.



Kram Susanne.

2008-09-29 @ 16:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0