När Dylan sover…


.. då sätter jag mig här och skriver. Jag tänkte börja med att berätta lite mer om I söndags då jag var till Hollywood. Jag åkte den ca 20 minuter långa resan tillsammans med tre andra au pairer som också bor här I närheten. Det var: Annabelle från El Salvador, Mariana från Brasilien och Peach från Thailand. Alla tre är verkligen jätte trevliga och lätta att umgås med! Vårt första stopp  var vid det stora köpcentrummet på Hollywood boulevard. Där parkerade vi bilen och gick till en mexikansk restaurang där vi åt mat. Eftersom farmor har frågat mig vad jag brukar äta så kan jag berätta att jag åt kyckling tacos, underbart gott!
   
Efter lunchen gick vi ut I den 35 grader varma hettan och promenerade längs med walk of fame. Vi såg en hel del utklädda människor, stjärnorna med kändisars namn och the Chinese theater. Efter en timmes strosande satte vi oss I bilen igen och körde mot Hollywood Bowl som är ett enormt konsertområde. Väl framme träffade vi vår community counselor Judy. Oh  my som hon såg ut! En enorm vit solhatt över brunt “burrigt” hår, grå linnebyxor och en alldeles för stort t-shirt över sin spinkiga kropp tillsammans med skor I minst storlek 50, och som inte det vore nog så pratade hon såååå sakta att till och med jag, som inte är amerikan, undrade vad hon höll på med. Nåväl: det possitiva är att hon är lätt att känna igen. Hon gav oss våra konsert biljetter och berättade hur vi skulle gå för att komma till picnic area 7 där vi sedan hade en gemensam picnic. Det var riktigt trevligt och det känndes bra att få träffa andra som är I samma situation som mig. Vi var ca 40 au pairer från alla världens länder; Sydafrika, Thailand, Frankrike och massor med tyskar. Vi satt tillsammans, pratade  och åt I ca 2 timmar. Sedan letade vi upp våra sittplatser och gjorde oss redo för att se Brian Wilson från The Beach Boys. Konserten var ett riktigt sömnpiller men med mitt sällskap hade jag riktigt trevligt  ändå! Och jag menar blir man bjuden på en konsert så har man  ingen rätt att klaga!

Det var det och idag är det Onsdag. Igår var en värdelös dag, likaså dagen innan den. Dylan har varit sjuk och helt otroligt gnällig. Men idag tar vi nya tag och han verkar vara I form igen. Jag själv gick upp vid 9 I morse, skypade med mamma och pappa och tog sedan min väska och promenerade till poolen. Där låg jag och solade, badade och åt färsk frukt I lite mindre än 2 timmar. Sedan plockade Joanne upp mig och vi hämtade Dylan från skolan. Han kom hem och han och jag gick ganska snabbt upp till övervåningen och läste Rattatouille, sedan släckte jag lampan och han somnade som en stock. Nu har han precis vaknat och Joanne är uppe hos honom.
    Ikväll har jag inga speciella planer förutom att vara med Dylan men I morgon förmiddag ska jag, Annabelle och Mariana åka på en shoppingtur här I Tarzana!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jättekul att läsa din blogg:) Du verkar ha det bra! Vilka är det du åkt med förresten? Kram Therese

2008-09-20 @ 23:23:43
URL: http://kregert.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0