Tårar, en bebis och facebook.

Efter mitt poolbesök hämtade jag och pappa Mark Dylan från hans skola. Vi åkte hem och Dylan sov middag tillsammans med sin slutkörda pappa. När de sedan vaknade åkte vi och köpte blommor och ballonger som vi tog med till sjukhuset. Väl där fick vi träffa en glad men väldigt trött mamma Joanne. Hon berättade att läkarna under natten märkte hur bebisens hjärtslag gick upp och ned och sedan vid 3.30 gick ned så kraftigt att de var tvugna att plocka ut honom via kejsarsnitt. Hon åt en hel del medicin men hade trotts detta otroligt ont I magen, vilket jag inte alls tycker är särskilt konstigt. Tillsammans gick vi fyra ut till hissen och åkte upp till våningen där alla bebisar ligger. Innan vi fick gå in till rummet där Gavin ligger var vi tvugna att skrubba våra händer och sätta på oss munskydd.

    Gavin är en av de minsta bebisarna jag någonsin sett! Han är 35 cm lång och väger 1,2 kilo. (Som Lina och Ida?) Han ligger I en kuvös och kommer göra det under de kommande fem veckorna. Alla ni som känner mig vet att jag har lätt till tårar så hur skulle jag kunna stoppa dem vid ett sånt här tillfälle? Han är så underbart fin! Mamma Joanne bara tittade på mig och konstaterade: “alla som tittar på honom bara gråter!” … och så fällde hon också en liten tår. Mitt bland alla dessa tårar sa pappa Mark: " Julia, nu är det dags för en facebook bild!" Haha, skön kommentar! De här är de enda bilderna jag har på honom just nu, de andra är inte inlaggda ännu men jag lägger upp fler (bland annat facebook bilden) så fort jag kan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0