En weekend i San Diego

I Lördags morse klockan 6.00 började mitt alam ringa och därmed var det dags att stiga upp. Jag klädde på mig, hämtade upp tjejerna och åt efter det en Starbucks frukost i bilen.  Ca 2.5 timmar senare var vi framme i San Diego och deras berömda zoo. Vi gick in och sedan tittade vi på elefanter, giraffer, lejon, pumor, noshörningar, zebror, vargar, koalor, kängurur och mycket, mycket mer. Tiden rann iväg och vid 4-tiden begav vi oss mot motellet vi bokat.



    och vilket motell sedan!  Då jag gjorde bokningen för 4 personer så fick jag frågan om vi ville ha ett eller två rum, ett rum tänkte jag skulle vara bättre för då behöver vi inte dela på oss- så ett rum bokade jag. Vi var egentligen fem personer men vi bestämde att boka ett rum för fyra och sedan ta med en luftmadrass. Saken var bara den att då vi chekade in upptäckt vi att det bara fanns EN säng: WHAT?! En dubbelsäng var det visserligen men ändå, så vi gick ned till disken och berättade att det nog blivit ett missförstånd. Nej sa hon, vi tillåter fyra personer att sova i samma rum, det faktum att det bara fanns en säng verkade inte bekymra henne. Vi satte oss ned och funderade tillsammans: vi tittade runt på andra motell och hotell och jag behöver bara säga såhär: alla hjärtans dag- så fattar ni nog att ALLT var fullbokat. Vi tackade gudarna att vi tagit med den faktiskt riktigt stora luftmadrassen och bestämde oss för att ta rummet. Sedan beställde vi upp pizza medans vi gjorde oss redo för kvällen. Ett par timmar senare promenerade vi mor downtown där vi hittade en nattklubb och sedan dansade vi,  och dansade och dansade. Vid tolvslaget var vi allihopa så trötta: delvis på grund av sömnbrist och delvis på grund av allt promenerande och dansade, att vi bestämde oss för att gå hemåt. Väl hemma hoppade Mariana och Peach upp i sängen medan jag, Marita och Anabelle sov på golvet. Som om inte det vore tillräckligt så kan jag berätta att jag sov i mitten, eller ja sov är nog en överdrift. Men då jag vid 6-tiden hade vaknat för hundrade gången kom jag på den brillianta idéen att lägga mig skavfötters och det gjorde susen.
    Vid 11 tiden på Söndags morgonen checkade vi ut från vårt rum och begav oss mot gamla stan i San Diego. Där gick vi  till en helt underbar mexikansk restaurang och åt lunch, strosade runt, kollade i affärer och fotade. Efter ett par timmar där begav vi oss mot La Jolla, en av SD:s berömda stränder. Väl där promenerade vi ned till stranden, några olika klippblock och tog en fika tillsammans på "the livingroom". Efter fikat hade klockan rusat iväg och blivit kvart över fem och vi bestämde oss för att bege oss hemåt, glada, trötta och nöjda med vår alla-hjärtans-dag-helg!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha! Smart att du la dig skavfötters :) Nu sitter jag i skolan och håller på att samla lite information till en uppsats. Sparar det på mitt USB för att ha nåt att roa mig med ikväll - har varken internet eller kanaler än! :P Det är så roligt att läsa om vad du gör. Och jag saknar dig så! KRAMAR

2009-02-19 @ 14:47:00
URL: http://evvis.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Kul när du gör inlägg, jag går ut varje dag och kollar. Saknar dig suuuper mycket! Love you!

2009-02-23 @ 20:18:05
Postat av: marita

hahahah! o jag skällde dig på dig i sömnde, NU RÄCKER DE! va kanske därför du vände dig om? eller du fick kanske helt enkelt bara nog... för det fick jag när jag vakna av att du höll om mig! HHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHSHAHH o ännu roligare när annabell sa att du hållt om henne med.. den här sidan av dig har jag aldrig lagt märke till förut!

2009-02-26 @ 23:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0