Ska man träna så ska man.

Jag gick upp klockan åtta i morse och bestämde mig för att ta en långpromenad med Gavin i "baby björnen". Dels för att jag ville det men också därför att vagnen är konstruerad för personer med rekordhögt IQ som kan ta alla 6 delarna och sedan sätta ihop dom rätt. Men vad sjutton, ska man träna kan man lika gärna hänga på sig 5 extra kilo. För att utmana mig själv ytterligare tog jag också med Zoe. Och ja, en bångstyrigare hund får man leta efter. De första hundra meterna gick hon glatt framåt men sen börjades det. Hon ville gå hem, hon ville gå på höger sida om mig, hon ville gå på vänster sida om mig, hon ville gå framför mig, hon ville gå bakom mig alltså med andra ord hon ville fälla mig. Eller eventuellt: hon ville bli buren. Men någon slags gräns måste det väl ändå finnas? Ja, det tycker jag- så hon fick fortsätta promenera, eller rättare sagt jag fick dra hennes resten av promenaden. Jag drog henne upp för backar, ned för backar och jag svettades och flåsade som den vältränade atlet jag är.

Gissa om det var gott med frukost då jag kom hem?

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra jobbat gumman. Ska det ge någon effekt får man väl ligga i. Nästa gång kan du kanske lämna hunden hemma, 5 kilo Gavin räcker nog bra som extra träning.

Kram mamma

2009-01-07 @ 20:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0