Vilken kväll!

Efter min första utgång i Hollywood är jag helnöjd! Fredags kvällen började med att jag, sjuka Mariana och Anabelle satte oss i bilen och åkte hem till Marita, som är en svensk tjej som nyligen flyttat hit. Vi åt, pratade och hade det jättetrevligt tillsammans. En familjepizza senare satte vi oss i bilen, lämnade av Mariana hemma hos henne, eftersom hon tyvärr inte orkade följa med, och åkte mot Hollywood och nattklubben "The Highlands". Efter en 20 minuters bilresa var vi framme, parkerade bilen och promenerade mot nattklubben. När vi kommer fram och ser vilken kö det är utanför klubben så inser vi att det är bäst att passa på att gå på toaletten innan vi går in, så vi går in på restaurangen som ligger precis brevid klubben. Vid ingången står det en stor skylt som säger: "Badrummet får endast användas av restaurangens gäster" men vi låtsas som ingenting och går in mot lokalen. Då känner jag plötsligt en hand på¨min axel och hör en röst som säger: "vad letar ni efter tjejer?" Ja vad svarar man på det? Ljuga? Nej tack. "Vi skulle vilja låna toaletten" säger jag och förväntar mig att bli utslängd med huvudet först men istället svarar killen "men då går ni åt fel håll, följ med mig så visar jag er vägen". Alltså kvällen börjar bra.
  .. och fortsätter ännu bättre för när vi ställer oss sist i den långa kön så tittar en av vakterna på oss och säger: "vad gör ni här tjejer?" Åh nej hann jag tänka, ser vi för unga ut? Har vi gjort något fel? Som svaret på mina frågor fortsätter då vakten: "jag menar varför står ni i den där kön? Står ni inte med på gästlistan?" Nej svarar vi, "men det gör ni nu, svarar han. "Den här vägen" också får vi gå förbi hela kön och in på nattklubben. Där inne är det fullt ös med hiphopmusik och blinkande lampor. Vi ställer oss direkt på dansgolvet och dansar, tittar på folk och svettas. Marita kommer fram till mig och säger: "tror du att han är amerikan? Isånnafall är han den första snygga amerikanern jag sett". Efter en stunds shakande bestämmer vi oss för att gå ut på balkongen och ta en nypa luft OCH DET mina damer och herrar var ett bra beslut för där ute träffade vi på ägaren av nattklubben. Han kom fram till oss och frågade om vi hade det bra? Och det hade vi, han berättade därpå vem han var och frågade om vi inte ville ta hans nummer så att vi nästa gång vi kommer dit kan ringa honom och på så sätt komma in gratis. Så med andra ord är min telefonbok ett telefonnummer rikare nu.
    Efter att nattklubbsägaren knallat vidare började vi prata med en kille som visade sig vara från brasilien, joabbade som fotomodell och var hur trevlig som hellst. Under samtalet som vi hade med honom så kommer Maritas-snygga-amerikanare fram och jag kan inte låta bli att fråga honom: "är du amerikan?" "No", svarar han, "I´m swedish". HAHA. Så mycket för snygga amerikanare. ;) Men inte deppade vi för det för han och hans svenska kompisar var helt underbara. Dem och brasilienaren-med-håret hängde vi sedan med resten av tiden vi var där. Och betyget på kvällen? Lätt 10 poäng av 10 möjliga.

Kommentarer
Postat av: marita

bästa jävla kvällen på läääänge :D

2009-01-21 @ 23:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0